29 Ağustos 2010 Pazar

Self Marketing

Kişisel Marka Yaratma Süreci

Günümüzde bloglar, Facebook, MySpace, Twitter, Youtube, Lickr gibi sosyal platformlar artık sadece iletişim ve içerik paylaşım alanlarının dışında profesyonellerin kendini "promote" ettikleri ortamlar haline dönüştü. Ne de olsa devir self-marketing devri. İşte son zamanların en moda kavramlarından "kişisel marka" tüm bu değişimin beraberinde getirdiği gerçeklik olarak karşımıza çıkıyor. Boyutları akıl almaz derecede artan bireysellik insanların profesyonel hayatlarına da yansımakta. Artık önemli olan, ne kadar çalışıldığından çok çalışmaktan arta kalan zamanda kişinin kendisini ne kadar ambalajladığı, ne kadar çekici hale getirdiği... Kişisel web siteleri, bloglar, sosyal network profilleri, mikrobloglar her profesyoneli dijital birer ürün haline getiriyor. Bu noktada sosyal medyayı ve online platformları kullanarak ilgi çekici bir "kişisel marka" yaratmanın yolları nelerdir?

Tom Peters'in "Kendinizi Markalaştırmanın 50 yolu" adlı kitabından önemli başlıklar:
#1 Markalaşma; ne olmak istediğini bilmekle başlar. Bu soruya cevap ararken marka olmuş bireyler örnek alınabilir ve unutulmamalıdır ki herkes kendi yaşamının CEO'sudur.
#2 Markalaşma; zaman bilincidir. Zamanı değerlendirmede etkin kişiler örnek teşkil edebilir. Burada sorulması önem arz eden soru : Şu anda yapılan ne varsa kendi markanızı oluşturmada ne gibi yararlar sağlıyor? Zamanı ve yaptıklarınızı buna göre yeniden planlamak gerekmez mi?
#3 Markalaşma; proje portföyü oluşturmaktır. Herkes projeleri kadar vardır ve kendi ürün sınırını genişlettiği ölçüde başarılı olacaktır.
#4 Markalaşma; takım desteğini alan bir ajanda yönetimidir. Öncelikleri sıralanmış bir ajanda başarılı bir planlamanın kilit noktasıdır.
#5 Markalaşma; satışa çıkarılabilir bir farklılık yaratmadır. Fark yaratacak noktalara odaklanarak, bir konuda farkedilir ölçüde iyi olmak farklılık yaratmanın en etkin yollarından biridir.
#6 Markalaşma; müşteri odaklı yaşamı gerektirir. En başta da kendinizin müşteri olduğu gerçeğiyle... Müşterilerinizle empatiye sahip olmada bağlantı kurma becerisi ve sosyallik yatmaktadır.
#7 Markalaşma; güvenilirlik imajı oluşturmaktır. Bu imajı sağlamlaştıran ya da zayıflatan her faktör her gün gözden geçirilmelidir.
#8 Markalaşma; sürekli yenileme yatırım planı oluşturmaktır. Yeni yetenekler edinme, yeni projeler oluşturma, yeni görevler alma....

Kaynak: Marketing Türkiye, www.reinventyourcarrier.com

 

Hiç yorum yok: