21 Şubat 2010 Pazar

Merhaba

Nasıl ve nereye gidiyor?

Son on yılda büyük değişimler yaşadık. Artan rekabet, gittikçe benzeşen ürünler, düşen kar majları, bilinçli ve alternatiflere anında ulaşabilen tüketiciler...Gerçekte Zyman gibi sanattan çok bilim olduğuna inandığım bilinen pazarlamanın sınırları çoktan aşıldı. Kalitenin yerini hız, zamanla hızın yerini farklı olmak, farklı değer katmak aldı. Standartların bu derece yükseldiği günümüzde şimdi farklılığı word-of-mouth kadar bir adım ileride viral marketing, database marketing, guerilla marketing gibi kavramlar almış götürüyor. Oysa ilginç olan, tüketicilerinin tecrübeye dayalı internet paylaşımlarının farkındalığına bile çok az kurumun sahip olması. Üstelik aynı kurumlar tedarikçi, bayi ve hatta müşterileri için bir çok prosesi internet tabanlı uygulamalara geçirirken...

İlerleyen dönemde geleceğe yöne veren teorik kavramları güncel uygulama örnekleri ile paylaşacağım. Pazarlamanın geleceğine dair sevdiğim uygulamaları biraz da yorumlarımla süslemeye devam edeceğim. Şimdilik sadece kısa bir giriş, kısa bir merhaba olsun...

Hiç yorum yok: